Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego (EL-23)
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego (EL-23)
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego (EL-23)
WYMAGANE DOKUMENTY
Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego (w zależności od rodzaju zameldowania) do pobrania w urzędzie lub ze strony internetowej.
Jeżeli Twojego zgłoszenia dokona pełnomocnik, powinien zabrać ze sobą pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, dowód osobisty albo paszport.
Załączniki:
brak.
Do wglądu:
dowód osobisty lub paszport
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich
Złożenie i odbiór dokumentów: parter, nr pokoju 2,
Tel.: 67 2545303
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Sprawę załatwia się niezwłocznie.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu formularza następuje wymeldowanie osoby.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.
Zgłoszenia wymeldowania można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, w urzędzie lub elektronicznie (przez Internet).
Zgłoszenie wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie wynosi 17 zł.
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego
- w formie pisemnej na formularzu organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,
przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport,
- w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru
PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia.
4. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania
w nowym miejscu pobytu.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1016.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411).