BURMISTRZ MIASTA I GMINY WRONKI
OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW NA STANOWISKO URZĘDNICZE
S e k r e t a r z a G m i n y
w Urzędzie Miasta i Gminy Wronki ul. Ratuszowa 5 , 64-510 Wronki
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
1. WYMAGANIA:
A. Wymagania niezbędne:
Kandydatem na ww. stanowisko pracy może być osoba, która posiada:
1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
2) pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
4) co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1135), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach
lub
posiada co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
oraz:
5) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań pracownika na stanowisku Sekretarza Gminy,
B. Wymagania dodatkowe:
Mile widziane:
1) wykształcenie wyższe z zakresu prawa lub administracji,
2) doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
3) umiejętność podejmowania wiążących decyzji,
4) znajomość i umiejętność stosowania w praktyce regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej oraz procedury administracyjnej,
5) biegła znajomość obsługi komputera i aplikacji biurowych,
6) komunikatywność, wysoka kultura osobista oraz dobra organizacja pracy,
7) dyspozycyjność i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
2. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
1. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) planowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
2) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem Regulaminu Pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji,
3) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw przez pracowników,
4) nadzorowanie porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
5) zapewnienie właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi,
6) konsultowanie z Kierownikiem Referatu Organizacyjnego zakresów czynności dla samodzielnych stanowisk pracy,
7) przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia funkcjonujących procedur oraz metod organizacji pracy Urzędu,
8) koordynowanie działań w ramach polityki informacyjnej oraz kontaktów zagranicznych,
9) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
10) prowadzenie spraw kontroli zarządczej,
11) informowanie pracowników Urzędu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym Urzędu.
2. Realizując wyżej wymienione zadania, Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad Referatem Organizacyjnym i Urzędem Stanu Cywilnego oraz Referatem Spraw Obywatelskich.
3. W przypadku nieobecności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza – sprawuje zastępstwo Burmistrza w pełnym zakresie jego uprawnień i obowiązków – na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego przez Burmistrza.
4. Sekretarz wykonuje inne zadania wynikające z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
3. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY:
Kierownicze stanowisko urzędnicze. Bezpośrednio podlega Burmistrzowi Miasta i Gminy Wronki. Stanowisko pracy zlokalizowane w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Wronki, w pełnym wymiarze czasu pracy. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. Stanowisko nie jest przystosowane dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.
4. W MIESIĄCU POPRZEDZAJĄCYM DATĘ UPUBLICZNIENIA OGŁOSZENIA WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W URZĘDZIE MiG WRONKI WYNOSIŁ MNIEJ NIŻ 6%.
5. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wypełniony kwestionariusz osobowy wg załączonego wzoru.
2) Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy oświadczenie o pozostawaniu w zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, kwalifikacje i umiejętności.
3) List motywacyjny.
4) Podpisane oświadczenia o:
a) posiadanym obywatelstwie;
b) braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
d) korzystaniu z pełni praw publicznych.
Do dokumentów należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych tj. klauzulę: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”.
6. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Wronki (biuro nr 6) ul. Ratuszowa 5; 64-510 Wronki lub listem poleconym na adres Urzędu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 06.09.2024 r. do godz. 15.00.
2) Na kopercie proszę dopisać słowa "Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy”.
3) Oferty złożone po terminie lub nie zawierające wszystkich wskazanych w ogłoszeniu dokumentów podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie spełniający wymogów formalnych nie zostają dopuszczeni do postępowania sprawdzającego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Wronki oraz na tablicy informacyjnej Urzędu na ulicy Ratuszowej 5 we Wronkach.
Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru może być zawarta umowa w trybie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności wynikających z Regulaminu Pracy Urzędu Miasta i Gminy Wronki oraz ustawy o pracownikach samorządowych.
7. INFORMACJE PODSTAWOWE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH KANDYDATÓW NA STANOWISKO SEKRETARZA GMINY W URZĘDZIE MIASTA I GMINY WRONKI:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki. Kontakt z administratorem jest możliwy także za pomocą adresu mailowego: poczta@wronki.pl,
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy za pomocą adresów mailowych: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji na stanowisko pracownicze na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c RODO - realizacja obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikająca z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
• art. 6 ust. 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora,
• art. 6 ust. 1 lit. a RODO - osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w przypadku, gdy dane nie są przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
5. Dane osobowe niezatrudnionych kandydatów przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie zniszczone. Dokumenty wyłonionego kandydata zostaną dołączone do akt osobowych.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych,
7. Ma Pani/Pan prawo żądania od Administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii,
b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 17 RODO oraz art. 18 RODO,
d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na zasadach opisanych w art. 21 RODO,
e) do przenoszenia danych, zgodnie z art. 20 RODO,
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli dane przetwarzane były na jej podstawie.
W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej (lit. a-g) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
9. Podanie danych wymaganych przepisami jest niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wzięcia udziału w jej procesie.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
Wronki, dnia 13 sierpnia 2024 r.
Burmistrz
Miasta i Gminy Wronki
Rafał Zimny